ביטוי רווח בענף התקשורת הוא: עשית ולא פרסמת, לא עשית. כל פוליטיקאי מתחיל משנן את הביטוי הזה ובשנים האחרונות, הוא הפך גם נחלתם של יזמי נדל"ן, קבלנים, חברות בנייה ובעיקר קבוצות רכישה. כולם הבינו היכן מתרחשות המכירות באמת - מעל דפי העיתונים ובין אתרי הכלכלה באינטרנט. החשיפה במדיה שווה הון ולכן כולם מעוניינים בה.
אנו שומעים מדי יום ביומו דיווחים ימי מכירות מרתוניים שנגמרים בכמויות מטורפות של דירות שנמכרו. הפרסומים קובעים את הטון בשוק הנדל"ן, יוצרים לחץ אלצ רוכשים אפשריים ויוצרים לרכוש לפני שלא יישארו דירות. החשיפה התקשורתית שלהם, הקפיצה את נתוני המכירות של חברות הבנייה וקבוצות הרכישה יחד עם מחירי הדירות.
שנת 2009 הייתה שנת פריחה לשוק הנדל"ן. כולם דיברו, אכלו ונשמו נדל"ן וכל מי שיכל השקיע את חסכונותיו או את הרווחיו מהבורסה בנדל"ן.
בועה לא בועה, שוק הנדל"ן היה הכוכב של מדורי הכלכלה בכמה השנים האחרונות, וכבר לא ניתן לומר כיום מה בא קודם: הביצה או התרנגולת, האם הפרסומים התכופים הולידו את הבהלה לנדל"ן, או שמא הבהלה לנדל"ן הולידה את הפרסומים התכופים.
עסקני הנדל"ן הבינו במהירות שמערכת יחסי הציבור יעילה פי כמה מפרסומים ממומנים. עקב הבנה זו גם נוצר שיתוף הפעולה בין משרדי יחסי הציבור שמתמחים בענף הנדל"ן ובין עסקני הנדל"ן שנזקקו למישהו שייצר עבורם כותרות.
שילוב זה רק להלהיט את האש, ובמדורי הכלכלה לא היה מאז יום ללא אזכור של נושא הנדל"ן, ומי אם לא קבוצות הרכישה הן הטרנד הלוהט של הרגע.
מארגני קבוצות רכישה הפכו אף אחד לטירוף תקשורתי: הם מקבלים הזמנות וחיזורים מכל מדית תקשורת כלכלית. כולם רוצים להכיר אותם ולהבין איך עושים את פלא הנדל"ן הזה, ועם מערכת יחסי ציבור משומנת, הם כבשו כל חלקת רייטינג.
קיים מספר לא מבוטל של תופעות לוואי, כמו:
פריחה של קבוצות רכישה בכל רחבי הארץ
כניסה של גורמים לא מקצועיים לשוק
נהירה ללא ביקורת של הרבה אנשים אחר מוצר שלא ממש בטוח שכולם יכולים לספק לו
בזמן האחרון נזכרו הרשויות להתערב בעניין קבוצות הרכישה ומאבק מתנהל כעת ביניהם על גבי דפי העיתון, באינטרנט ובכנסים.
גם הקבלנים לא עומדים מהצד ומנסים לזכות בנתח מהפופולריות העצומה של קבוצות הרכישה, ומשם קצרה דרכם אל משרדי יחסי הציבור המתמחים בתחום. עכשיו הקרב בין הקבלנים ומארגני הקבוצות הוא לא רק על כל לקוח או על כל פיסת קרקע פנויה במרכז, אלא גם על הכותרת הראשית הבאה.